Mangel - 2010-04-11 06:43:28

Długo nie było omawianych nowości, więc pozwolę je sobie teraz przedstawić:

- Pod logiem pojawiła się "szybka szukajka", ułatwiająca graczom odnalezienie się na forum,
- W bibliotece pojawił a się (a wraz z nią na forum zawitał system nauki przez czytanie) czytelnia! Każdy może tam wpaść i wypożyczyć sobie upatrzoną pozycję z księgozbioru Zakonu,
- Powróciła strona "Sesje" (w Przyborniku), niebawem powrócą więc i same wyprawy,
- Włączono zwykłą Galerię, by każdy user mógł prezentować swoje prace reszcie Zakonu, jednocześnie galeria na Portalu nadal jest miejscem najbardziej prestiżowym,
- W ogłoszeniu pojawiła się opcja czytania nagłówka ostatniego numeru Gazety Zakonnej,
- Pogoda na forum jest już całkowicie zautomatyzowana i do tego wzbogacona o... obrazki stanów pogodowych!
- Pojawiło się kilka "upiększaczy graficznych",
- Stopka została znacząco rozbudowana i poprawiona (ulepszony rotator, info o ochronie praw autorskich, rozbudowana Legenda),
- Znów kilka nowych prac w bibliotece, w tym praca o całkiem nowej GROMADZIE zwierząt!
- Niebawem pod obrazkiem Biblioteki pojawi się alfabetyczny katalog WSZYSTKICH dzieł z biblioteki Zakonu, podzielony na działy,
- Dodany został system Kukułczego Gniazda.

I na chwilę zostańmy przy KG. W związku z tym, że jestem po nocce, na szybko wkleje tylko opis Gniazda rozsyłany wybranym userom Zakonu i jego regulamin:

Opis napisał:

Kukułcze gniazdo - osobny temat, gdzie gracze grają minipostaciami (postaciami nie grającymi ogólnie w Zakonie), to szpital psychiatryczny, umieszczony w dawnym sankturaium, prowadzony przez wiedźmy. Chorzy na depresje, schizofrenie, etc. mieszkają razem i muszą sobie radzić w życiu codziennym i z innymi pacjentami, z tego szpitala się już nie wychodzi, a jego mieszkańcy żyją w na wpół wyśnionym świecie tkanym przez siebie i innych pacjentów.

Regulamin napisał:

Kilka prostych zasad i informacji obowiązujących w Kukułczym Gnieździe.

1) Ta lokacja różni się od innych, nie obowiązuje to standardowy system gry, nie mają znaczenia statystyki i umiejętności – tu liczą się tylko opisy, choć nadal w formie dokonanej może pisać tylko MG.
2) W Gnieździe nie można grać zwykłą, używaną na co dzień, postacią z Zakonu. Tu gramy WYŁĄCZNIE tak zwanymi minipostaciami, stworzonymi tylko i wyłącznie do gry w Gnieździe.
Karta postaci minipostaci powinna zawierać wyłącznie jej opis i historię, mile widziane są też opisy symptomów chorobowych, przez które trafiło się do Kukułczego Gniazda. Taką KP należy przesłać na pw Mangela lub Skimrry, jeśli KP jest zgodna ze standardami, zostanie dodana (jako osobny post) do KP gracza, a link do tego posta zostanie dopisany do sygnatury usera.
3) Wszystkie postacie grające w KG (Kukułczym Gnieździe) są chore psychicznie lub umierające, nie mogą też wyjść dalej niż na Błonia, ponieważ magia wiedź zajmujących się tym przybytkiem ogranicza ich percepcję, postać po dojściu do granicy, zawraca w stronę KG, choć o tym nie wie i orientuje się gdy jest już powrotem w środku.
4) Nieklimatycznie zachowujący się gracze karani będą utratą postaci (będzie je zabijał inny pacjent, Traumos). Dozwolone są opisy halucynacji, depresji, bólu osoby nieuleczalnie chorej, ale bez przesady, to nadal jest uniwersum Zakonu!
5) KG jest dawnym sanktuarium, zbudowanym na wyczerpanym już węźle energetycznym.
Budynek ma kształt podłużnego sześcianu z wieżą umiejscowioną na środku dachu.
Na błoniach rośnie głównie trawa, choć gdzieniegdzie rosną też krzaki karłowatych róż i grusze.
Na parterze wyburzono niemal wszystkie ściany, więc jest on jedną wielką galerią, podtrzymywaną tylko przez ściany nośne, nie ma tam praktycznie żadnych mebli.
Pierwsze piętro zachowało swój dawny wygląd, pełno tu małych pokoików i korytarzy.
Wieża ustawiona na dachu pierwszego piętra jest miejscem objętym tabu, pacjenci nie mówią o niej, bowiem stamtąd rzucają się samobójcy. Wszystkich napawa nabożnym strachem samo patrzenie na nią.
6) Wolno przebywać tylko w JEDNYM wątku na raz. Jeśli chcemy przemieścić postać, należy „wyjść” z jednej lokacji i „wejść” do drugiej. Łamanie tego punktu będzie karane randką z Traumosem.
7) Pamiętaj! Wariat nie znaczy głupi lub niedorozwinięty!
8) Wiedźmy nie interesują się za bardzo poczynaniami pacjentów, raz na jakiś czas przynoszą jedynie jedzenie, wodę należy czerpać ze źródła bijącego z skały na błoniach.
9) Z KG nie ma ucieczki! Ale zawsze można próbować…
10) Interakcje z innymi graczami są mocno wskazane.
11) Nie ma zbierania przedmiotów, nauki nowych umiejętności, dopisywania czegoś do KP, minipostaci się NIE rozwija.
12) KG widoczne jest od co najmniej 50 postów, więc  żaden „niedzielny” gracz, ani żaden „kurczak” nas podglądać nie będą.
13) Pokoje na I piętrze tworzone są na życzenie konkretnych graczy i im przypisywane!

Jak widać, pomysł jest całkowicie autorski i wydaje się... interesującym eksperymentem.

No, to chyba wszystko... teraz mówię... Dobranoc?

PS Link do "Kukułczego Gniazda" musicie odnaleźć sami. :P To nie trudne, a może niektórzy rozruszają mózgi. M.