Winno - 2009-04-23 17:11:08

USTAWA MECHANIKI SESYJNEJ



Jak wiecie postawiłem sobie za cel uatrakcyjnienie i podniesienie poziomu sesji i fabuł zakonnej. Przygotowałem propozycję prostej, sprawdzając się mechaniki opartej na rzutach kościami 10- i 6-ściennymi. Byłaby ona wykorzystywana przez mistrzów gry w czasie sesji i innych prowadzonych przez nich wydarzeń. Poszczególne rzuty i modyfikatory przedstawiłem dalej pogrupowane ze względy na rodzaj przelicznika. To czy dana akcja się powiedzie zależałoby od: rzutu spornego z BN/potworem lub skali wyzwania wyznaczonej przez MG wedle uznania (przy czynnościach takich jak wspinaczka).


Przeliczniki:



Atak: (1k6 + siła) x szybkość
Parowanie: (1k6 + wytrzymałość) x szybkość

Unik: 1k10 x szybkość
Bieganie: 1k10 x szybkość
Wykorzystanie psioniki: 1k10 x intelekt
Odporność: 1k10 x wytrzymałość
Rzucanie zaklęcia: 1k10 x mana
Spostrzegawczość: 1k10 x intelekt

Zmysł psioniczny: 1k10 + umysł
Zmysł magiczny: 1k10 + mana lub intelekt

Inne przedsięwzięcia: 1k10 + statystyka wybrana przez MG.(Dla przykładu siła dla wspinaczki).

MECHANIKA BĘDZIE JEDYNIE POMOCĄ DLA MG. Żaden z Mistrzów nie będzie na sesji wypisywał tych danych. Po prostu gdy bohater będzie coś robił jest zalecane, aby nadać temu wszystkiemu nieco losowości. Ale to tylko w głowie MG. Gracze nie będę tego widzieć.



USTAWA O DOŚWIADCZENIU



Jak to wynika z ostatniej mojej wieści wziąłem się ostro za zwiększenie wartości punktów doświadczenia. Oto kilka założeń, które chciałbym aby wszyscy prowadzący zaczęli wdrażać.

1. O ilości procentów doświadczenia decyduje MG. Nie ma zalecanych norm poza zdrowym rozsądkiem.

2. Doświadczenie można zdobyć za:
a) Sesje
b) Minimisje
c) Pomniejsze eventy w zwykłych wątkach
d) Wyjątkowej jakości posty
e) Realizacje osobistych celów postaci

3. Doświadczenie można nie tylko zdobywać, ale także tracić. To największa zmiana w tej ustawie. Za odniesienie ran tak na ciele jak i na duchu, gracz traci wyznaczaną przez MG ilość doświadczenia. Postać, która straci tyle procentów doświadczenia, że staną się one ujemne ginie. Utrata więcej niż -10% powoduje niemożność wskrzeszenia postaci (chyba że przy interwencji boskiej). Sprawi to, że gracze bardziej będą troszczyć się o swe czyny, statystyki i doświadczenie.

Ustawa funkcjonuje w pełni już do dzisiaj.




Mam nadzieję, że wprowadzone zmiany przypadną wam do gustu i spowodują, że Zakon nabierze impetu.