Całe forum Zakonu Światła podlega ochronie praw autorskich! Wszystkie prawa zastrzeżone! / All rights reserved!
Jesteś nowy/a/e? ABC Zakonu! - kliknij a wiele zrozumiesz!
Aktualnie odbywa się EVENT! Początek w TYM MIEJSCU! Każdy chętny jest proszony o napisanie tam posta który informuje o przybyciu postaci.
Zarząd przypomina o powszechnym obowiązku wypełnienia zakładki "Komunikatory" w profilu. Nie wywiązanie się może wiązać się z przykrymi konsekwencjami, oraz utrudnieniami w grze.
USTAWA MECHANIKI SESYJNEJ
Jak wiecie postawiłem sobie za cel uatrakcyjnienie i podniesienie poziomu sesji i fabuł zakonnej. Przygotowałem propozycję prostej, sprawdzając się mechaniki opartej na rzutach kościami 10- i 6-ściennymi. Byłaby ona wykorzystywana przez mistrzów gry w czasie sesji i innych prowadzonych przez nich wydarzeń. Poszczególne rzuty i modyfikatory przedstawiłem dalej pogrupowane ze względy na rodzaj przelicznika. To czy dana akcja się powiedzie zależałoby od: rzutu spornego z BN/potworem lub skali wyzwania wyznaczonej przez MG wedle uznania (przy czynnościach takich jak wspinaczka).
Przeliczniki:
Atak: (1k6 + siła) x szybkość
Parowanie: (1k6 + wytrzymałość) x szybkość
Unik: 1k10 x szybkość
Bieganie: 1k10 x szybkość
Wykorzystanie psioniki: 1k10 x intelekt
Odporność: 1k10 x wytrzymałość
Rzucanie zaklęcia: 1k10 x mana
Spostrzegawczość: 1k10 x intelekt
Zmysł psioniczny: 1k10 + umysł
Zmysł magiczny: 1k10 + mana lub intelekt
Inne przedsięwzięcia: 1k10 + statystyka wybrana przez MG.(Dla przykładu siła dla wspinaczki).
MECHANIKA BĘDZIE JEDYNIE POMOCĄ DLA MG. Żaden z Mistrzów nie będzie na sesji wypisywał tych danych. Po prostu gdy bohater będzie coś robił jest zalecane, aby nadać temu wszystkiemu nieco losowości. Ale to tylko w głowie MG. Gracze nie będę tego widzieć.
USTAWA O DOŚWIADCZENIU
Jak to wynika z ostatniej mojej wieści wziąłem się ostro za zwiększenie wartości punktów doświadczenia. Oto kilka założeń, które chciałbym aby wszyscy prowadzący zaczęli wdrażać.
1. O ilości procentów doświadczenia decyduje MG. Nie ma zalecanych norm poza zdrowym rozsądkiem.
2. Doświadczenie można zdobyć za:
a) Sesje
b) Minimisje
c) Pomniejsze eventy w zwykłych wątkach
d) Wyjątkowej jakości posty
e) Realizacje osobistych celów postaci
3. Doświadczenie można nie tylko zdobywać, ale także tracić. To największa zmiana w tej ustawie. Za odniesienie ran tak na ciele jak i na duchu, gracz traci wyznaczaną przez MG ilość doświadczenia. Postać, która straci tyle procentów doświadczenia, że staną się one ujemne ginie. Utrata więcej niż -10% powoduje niemożność wskrzeszenia postaci (chyba że przy interwencji boskiej). Sprawi to, że gracze bardziej będą troszczyć się o swe czyny, statystyki i doświadczenie.
Ustawa funkcjonuje w pełni już do dzisiaj.
Mam nadzieję, że wprowadzone zmiany przypadną wam do gustu i spowodują, że Zakon nabierze impetu.
Offline
Smoczy Sędzia
Ustawa funkcjonuje w pełni już do dzisiaj? <śmieje się>
Ostatnio edytowany przez Kraght'nar (2009-04-23 17:25:18)
Offline
Mieszkaniec stolicy
"k" to jest tysiąc tak? Ja nigdy nie chcę być MG w tym systemie. Robi się z tego poważniejsza gra, ale żeby nie został utracony klimat na sesjach.
Offline
Jeśli sie nie mylę, "k" oznacza "kość", drogi Adramelechu ^^
1k10 - jeden rzut kością dziesięciościenną
Offline
Mieszkaniec stolicy
Pomysł dobry, ale jeśli to wszystko ma być robione podczas sesji, to z tradycyjnych 2h zrobi się tradycyjne 5h... Chyba, ze czegoś nie pojąłem(a to jest akurat nadzwyczaj czeste ostatnio) ;)
Te przeliczniki to chyba już widziąłem gdizęś na tym forum.... znaczy było tez coś o strzelaniu z łuku chyba, a bez parowania, uniku i wykorzystania psioniki...
Oby nie dosżło, że bedizemy wykorzystywali jeszcze k8, k4, k3 i k100, bo zostanie tylko pamiętanie którą uzywa się kiedy... ;)
Offline
Kurcze zapomniałem napisać.
MECHANIKA BĘDZIE JEDYNIE POMOCĄ DLA MG. Żaden z Mistrzów nie będzie na sesji wypisywał tych danych. Po prostu gdy bohater będzie coś robiłem jest zalecane aby nadać temu wszystkiemu nieco losowości. Ale to tylko w głowie MG. Gracze nie będę tego widzieć.
k - to znaczy kość.
Offline
Mieszkaniec stolicy
Mam jasność, dzięki.
Offline
Reklama | Toplisty | Wspieramy | Zakon w pigułce |
---|---|---|---|
|
|
|
Wielka Rada
Mistrz: Mangel(Urlop): 7659312 mangel@aqq.eu Mistrzyni: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Zastępca Mistrza: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Spec. ds. nietypowych: Darayawus Shiro: 4050011 daray@aqq.eu Dziekan: Sulam: 7506594 sulam@aqq.eu Bibliotekarka: Erufaile: 929152 erufaile@aqq.eu Wykładowca Psioniki: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Pancermistrz: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Instruktor walk: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Łucznik: Gaspar Grzmot: 8660942 grom79@aqq.eu Rada Mniejsza Opiekunka Doliny Blasku: Skimrra(Urlop): 6114003 adorosa@aqq.eu Myśliwy: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Ogrodnik: Elian: 828625 krystek2165@aqq.eu Projektant: POSZUKIWANY!: Arcykapłan: Dark Verreuil: 6990996 verreuil@aqq.eu Dowódca Srebrzystych: Angelus: 4880466 rkofan@aqq.eu Sędzia: Kraght'nar: 849959 Statystyki Stat24: Googlebot był ostatnio: Pagerank: Nagrody: |